Opening hours Mon-Fri:
11:00 a.m. - 12:00 p.m. & 1:00 p.m. - 5:00 p.m.
Call us 000 000 00 00
Övrigt

Ersättning vid Diagnos

För den som mottagit ett diagnosbesked, kan processen och upplevelsen ha sett väldigt olika ut. För vissa kommer det oväntat och för andra kan det vara en lättnad. Oavsett hur situationen har upplevts, kan det kännas krångligt och svårt att söka ersättning. På denna sida hittar du all information gällande ärenden som avser ersättning till följd av en fastställd diagnos. Välkommen att läsa mer - både du som redan har ett ärende och du som funderar på att starta ett ärende hos oss på Insurello.

Hitta din diagnosersättning idag – skapa ett ärende

Vem kan få ersättning för en diagnos?

För att få ut ersättning vid ett diagnosbesked, krävs det att diagnosen ska vara fastställd. Det betyder att vård behöver ha uppsökts och att diagnosbeskedet ska ha kommit från en läkare/annan utredare. Många diagnoser täcks av försäkringens sjukmoment. Detta moment kan finnas i allt från barnförsäkringar till gruppförsäkringar.

Tror du att du kan ha rätt till ersättning? Då ber vi dig att – skapa ett diagnosärende

Hur ser processen för ett diagnosärende ut?

Vi driver ditt ärende - du kan fokusera på annat

Om du anlitar oss kommer vi att representera dig i ditt ärende. Vi letar då upp alla möjligheter för dig och driver ditt ärende åt dig. Vi involverar dig när det behövs och självklart kan du alltid följa ditt ärende på Mina sidor.

Vi gör allt för att du ska få rätt ersättning

Vi vänder och vrider på ditt ärende och gör allt för att du ska få rätt ersättning för din händelse. Vi letar aktivt upp alla möjligheter till ersättning för dig.

Vi tar bara betalt om vi lyckas

Det är alltid försäkringsbolagen som beslutar om ersättning i ditt ärende och vi kan inte garantera att vi lyckas hjälpa dig. Men självklart tar vi endast betalt för vårt arbete om vi lyckas - annars är det gratis.

Vanliga frågor – för dig som funderar på att starta ett ärende

Vilka är vi?
Hur startar jag ett nytt diagnosärende?
Hur vet jag om jag har en fastställd diagnos?
Jag har ingen sjuk- eller diagnosförsäkring, kan jag få ersättning ändå?
Kan jag ha fler än ett ärende samtidigt?
När blir jag tilldelad en handläggare?
Hur säkerställer jag att mitt ärende är inskickat?

Vanliga frågor – för dig som har ett ärende

Hur kan jag addera information till mitt redan pågående ärende?
Var kan jag se statusuppdateringar kopplat till mitt ärende?
Hur kommer jag i kontakt med er gällande mitt ärende?
Hur kan jag kontrollera att jag redan har ett pågående ärende?
Varför syns inte mitt diagnosärende på Mina sidor?
Hur går jag tillväga, om jag har fått ett resultat som jag inte är nöjd med?
Vad ska jag tänka på när jag skapar ett ärende?

Hur kan Insurello hjälpa mig?
Om du är osäker på vad du har rätt till eller hur du ska gå till väga, så du kan du skapa ett ärende hos oss. Vi driver ärendet från början till slut, tar reda på vart du var försäkrad vid skadetillfället och hämtar in nödvändig dokumentation för att bevisa att händelsen ägt rum. Så tveka inte på att höra av dig!

Ha det gott!
Dina vänner på Insurello AB

FLER KUNDHISTORIER
Läs mer om varför våra kunder är så nöjda

Beslutet att glida på räcket ner för rulltrappan i tunnelbanan ledde till ett brutet lillfinger och en gipsad hand. Efter att ha anmält skadan till Insurello fick Emil ut en ersättning på över 5 000 kr. Läs mer

Emil,
Fritidsskada
5 000 kr

Tacklingen på fotbollsmatchen resulterade i en obehaglig nackfraktur. Det blev inga försäkringspengar vid olyckstillfället men nio år senare hittade Albin Insurello och fick då hjälp till en ersättning på 14 500 kr. Läs mer

Albin,
Sportskada
14 500 kr

Familjens tur i skogen slutade olyckligt med att Albin fick en yxa i foten då han skulle hugga lite ved. Med hjälp av Insurello hittade familjen en dold försäkring som gav 17 000 kr i ersättning, pengar som dom annars hade gått miste om. Läs mer

Albin,
Fritidsskada
17 000 kr

Det var en vanlig dag på jobbet och Anders skulle riva ett tak. Från stegen han stod på råkade han ta ett kliv i luften, ramlade ner på marken och sköt axeln ur led. 13 år senare hittade han Insurello och kunde få ut 18 000 kr i ersättning för sin axelskada. Läs mer

Anders, Stockholm
Arbetsskada
18 000 kr

På väg hem från jobbet halkade Halid och bröt benet på tre ställen. Efter många sjukhusvistelser och en operation senare hittade Halid Insurello på sociala medier. Trots att olyckan skedde efter arbetstid kunde Halid få ut 8000 kr på arbetsskadeförsäkringen - något väldigt få har koll på. Läs mer

Halid, Järfälla
Fritidsskada
8 000 kr

Ett träningspass på konstgräs var inte uppskattat av Emelies knä. Hon fastnade med foten i gräset och vred till knäet och skadan var ett faktum. Emelie valde att själv anmäla skadan till sitt försäkringsbolag, men ett år in i processen hittade hon istället Insurello. Tio månader efter hon kontaktade Insurello kunde hon få ut 14 000 kr för sin knäskada, trots försäkringsbolagets nej. Läs mer

Emelie , Stockholm
Sportskada
14 000 kr

Min kompis använde Insurello tidigare. Väldigt bra service med snabba svar! Läs mer

Nike, Visby
Sportskada
188 375 kr

Jag visste inte ens att jag kunde få ersättning till att börja med! Ännu mindre 7125 kr för en skada som skedde 17 år sedan! Läs mer

Diana,
Arbetsskada
7 125 kr

Nu när vi räknat ihop hur mycket pengar jag fick ut så blev det 165 000 kr, och det var pengar som jag inte hade en aning om att jag var berättigad till. Läs mer

Jannica, Markaryd
Sportskada
165 000 kr

Eftersom jag fått otrevligt bemötande av mitt försäkringsbolag och sa upp min försäkring trodde jag verkligen inte att det skulle gå att få ersättning. Läs mer

Mikaela, Turkiet
Utlandsskada
20 678 kr

Jag unnade mig och dottern lite nya kläder, köpte saker som behövdes till lägenheten och resten lades in på ett sparkonto till dottern. Läs mer

Viktoria, Karlskoga
Fritidsskada
10 710 kr