Insurello expanderar till Italien

  • Lanseringen i Italien är en milstolpe för Insurellos expansionsstrategi. Italien är den fjärde marknaden som Insurello expanderar till och är ett ytterligare steg mot visionen att kunna ge rätt ersättning till alla.
  • Italienska kunder erbjuds ett nytt, digitalt och smidigt sätt att hämta ut sin ersättning efter en personskada.
  • Med ett “no win-no fee”-koncept kommer Insurello hjälpa italienska kunder att förhandla ersättning med försäkringsbolaget, utan att behöva betala något om kunden inte har rätt till någon ersättning.

Stockholm, 16 december, 2021. Idag lanserar Insurello sin ersättningstjänst på den italienska marknaden. Det blir den fjärde marknaden Insurello expanderar till efter Sverige, Danmark och Frankrike, och är ett stort steg mot visionen om att kunna erbjuda rätt ersättning åt alla.

“Vi är exalterade över att kunna erbjuda italienska kunder ett alternativ till den tidskrävande och krångliga process som finns idag. Istället kommer vi kunna erbjuda ett smidigt och enkelt sätt att hämta ut sin ersättning”, säger Marcus Janback, VD och grundare för Insurello. “Med ett lokalt team på plats siktar vi på att kunna vara med och lösa samma problem som vi ser på de andra marknaderna vi är verksamma på, vilket är att folk inte hämtar ut sin ersättning efter en personskada. Antingen på grund av långa, tröttsamma byråkratiska processer i Italien eller helt enkelt för att de inte är medvetna om att de är berättigade till den.”

Sedan lanseringen I Frankrike tidigare i år har tillväxten tagit fart. För att kunna bibehålla en hög kvalitet och kunna möta den stigande efterfrågan kommer Insurello ta vara på sin erfarenhet och sedan tidigare bevisade synergieffekter mellan marknaderna.

Italienska kunder erbjuds ett fördelaktigt ‘no win-no fee’-koncept som backas upp av en innovativ teknisk plattform. Den italienska verksamheten kommer att koordineras från ett nyöppnat kontor i Milano. Med ett erfaret team på plats tillhandahåller Insurello en lösning för de specifika behoven på den italienska marknaden.

“Lanseringen i Italien representerar ett viktigt steg i Insurellos globala expansions- och uppskalningsstrategi. Vi har testat marknaden med vårt erbjudande och fått en imponerande mängd positiv feedback, och valde därför att lansera så snabbt som möjligt”, säger Andrea Calicchio, verksamhetschef i Italien. ”Kunder i Italien kan nu få hjälp att kräva skälig ersättning efter en personskada. Genom att skapa ett ärende på vår webbplats kommer en skadespecialist att ta kontakt för att bättre förstå sammanhanget och samla in nödvändig dokumentation och information för att behandla deras anspråk. Kunden betalar bara om vi lyckas få ersättning från försäkringsbolaget, annars är det gratis.”

Om Insurello
Insurello är ett svenskt techföretag grundat 2016 med visionen att ge “rätt ersättning till alla”. Företaget hjälper individer att få den försäkringsersättning de har rätt till. Genom smart teknik och duktiga medarbetare kan Insurello hitta försäkringar som konsumenten omfattas av och se till att konsumenterna får rätt ersättning efter en olycka. Sedan starten 2016 har Insurello hanterat mer än 200 000 ärenden och hjälpt konsumenter att få mer än 20 miljoner euro i ersättning.