Inifrån Insurello: Amanda
"Jag tyckte att kundupplevelsen gällande mina ärenden hos Insurello var superbra med snabb återkoppling och alltid trevliga och lättsamma svar.
Nu, några månader senare sitter jag här på andra sidan och får hjälpa andra med sina krångliga försäkringar."
Från kund till kundhandläggare
Jag hörde talas om Insurello våren 2018 då min pojkvän hade fått höra om Insurello och tänkte på mig. Eftersom jag hade två pågående försäkringsärenden som jag hade krånglat med länge och inte kom någonstans i så tänkte jag att jag att det var lika bra att prova med Insurello som ett sista steg innan jag gav upp. Det visade sig vara smart eftersom jag med Insurellos hjälp fick ut ersättning i båda mina ärenden. Efter att mina ärenden var avslutade blev jag tillfrågad om att vara månadens kund hos Insurello och började kort därefter se mitt ansikte dyka upp lite här och där på internet i Insurellos reklam, vilket var en speciell känsla!
Jag tyckte att kundupplevelsen gällande mina ärenden hos Insurello var superbra med snabb återkoppling och alltid trevliga och lättsamma svar. Jag tyckte om att företaget kändes ungt och modernt, vilket gjorde det mer intressant med försäkringar. När mina ärenden var avslutade hos Insurello tänkte jag för mig själv att Insurello verkar vara ett roligt ställe att jobba på och när jag ett par månader senare såg en jobbannons på Facebook kände jag att jag var tvungen att söka jobbet. Nu, några månader senare sitter jag här på andra sidan och får hjälpa andra med sina krångliga försäkringar.
Framför allt: Mycket kundkontakt
Jag jobbar som kundhandläggare på Insurello, vilket innebär att jag hjälper kunder i sina försäkringsärenden med allt ifrån kontakt med försäkringsbolag och vårdgivare till att hålla koll på viktiga datum och förklara krångliga termer och villkor. Ibland har vi hand om hela försäkringsärendet från början till slut och har kontakt med flera försäkringsbolag och ibland hjälper vi till med att ta över redan påbörjade ärende. I mitt dagliga jobb har jag framför allt mycket kundkontakt, både med befintliga kunder men även med personer som har frågor om vår tjänst. Vi jobbar med kundservice via mail, telefon och chatt vilket gör arbetsuppgifterna varierade.
"Jag tycker att det är väldigt roligt att det finns möjlighet att vara med och påverka och komma med idéer för att förbättra vårt arbete och kundupplevelsen"
Det roligaste med mitt jobb är all kundkontakt jag har varje dag. Jag älskar att hjälpa andra, få folk att känna sig prioriterade och tagna på allvar. Det skapas också väldigt fina kontakter i och med att jag ofta har kontinuerlig kontakt med kunder under flera veckor.
Någonting annat jag tycker är roligt med mitt jobb är att Insurello är ett företag där det händer mycket nytt och vi jobbar helas tiden med att utveckla våra tjänster och komma framåt. Jag tycker att det är väldigt roligt att det finns möjlighet att vara med och påverka och komma med idéer för att förbättra vårt arbete och kundupplevelsen samt att utvecklas i sin egen yrkesroll. Jag är även med i Insurellos festkommitté där vi planerar fester och AW, vilket är roligt!