Tillbakablick på 2020
Många har kämpat med konsekvenserna som Covid-19 medfört sedan början av året och även Insurello har handskats med utmaningar det senaste halvåret.
2020 har varit ett minst sagt händelserikt år för Insurello. Den 16 mars ställde vi om maskineriet till att jobba på distans. Förutom ett par personer, som skött manuella uppgifter som posthantering, har samtliga anställda gjort hemmet till en arbetsplats.
Därtill har vi haft svårt att möta den höga efterfrågan på tjänsten. Vi har nu en bra bit över 100 000 skapade ärenden och har hjälpt till att få ut ca 80 miljoner kronor i ersättning till våra kunder. Varje månad har vi sett en ökning på ca 10% av skapade ärenden. Detta har resulterat i längre väntetider och en kö av nya ärenden som kommit in sedan våren.
För att möta den stora efterfrågan har vi arbetat fram nya rutiner och anställt nya handläggare löpande. Vårt mål är att hela tiden bli bättre så att vi kan hjälpa ännu fler till rättvis ersättning. Sedan början av året har vi fördubblat antalet anställda och även flyttat till ett nytt, större kontor.
Och med en ny investering säkrad, samt med ständiga produktutvecklingar siktar vi på att korta ner både vänte- och handläggningstiden. Du som kund kommer märka av förbättringarna successivt. Tack för ditt tålamod!